Polityka prywatności

Ministerstwo Finansów szanuje prywatność użytkowników korzystających ze swoich serwisów zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Aby dowiedzieć się więcej na temat ochrony danych użytkowników, prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi naszej polityki prywatności.

  1. Akceptacja zasad polityki prywatności
    Korzystając z serwisów Ministerstwa Finansów, akceptujesz zasady polityki prywatności.
  2. Informacje uzyskiwane podczas korzystania z serwisu
    Wśród informacji uzyskiwanych podczas korzystania z serwisu mogą być:
  • informacje w dziennikach serwerów - nasze serwery automatycznie zapisują takie dane jak: żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania, typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres IP (adres IP - każdy komputer podłączony do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP);
  • pliki cookies (tzw. ciasteczka) - niewielkie pliki tekstowe wysyłane do urządzenia internauty (komputer, smartfon itp.) przez serwis internetowy, który odwiedza internauta.

Używamy ciasteczek, aby:

  • ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny - pliki cookies rozpoznają urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlają stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  • tworzyć anonimowe statystyki serwisu - dzięki temu lepiej poznajemy oczekiwania naszych użytkowników i rozwijamy serwis tak, aby ułatwić dotarcie do najczęściej poszukiwanych informacji (np. analizując zapytania z wyszukiwarek).

Przeglądarki internetowe zwykle domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na urządzeniu użytkownika. Jednak internauci mogą samodzielnie zarządzać ciasteczkami, np. zablokować je, wybierając w przeglądarce opcję odrzucania ciasteczek. Może to jednak spowodować, że niektóre funkcje serwisu nie będą działać poprawnie.

  1. Właściciel serwerów
    Właścicielem serwerów jest Ministerstwo Finansów z siedzibą przy ul. Świętokrzyskiej 12, 00-916 Warszawa.

Wszelkie dane są w nich gromadzone przy zastosowaniu odpowiednich środków ochrony poufności, integralności i bezpieczeństwa informacji.

  1. Cel zbierania danych
    Zbierane dane służą do zapewnienia określonych usług naszym użytkownikom oraz do celów administracyjnych i statystycznych.
  2. Zabezpieczenie danych
    Aby skutecznie chronić zbierane dane, zabezpieczamy je przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji. Dostępu do danych udzielamy jedynie tym pracownikom i podmiotom, które muszą mieć do nich dostęp, aby je przetwarzać wyłącznie w celach wskazanych w pkt 4.
  3. Zakres odpowiedzialności
    Nie ponosimy odpowiedzialności za politykę prywatności na zewnętrznych stronach, do których prowadzą linki zamieszczone na PUESC. Dlatego zachęcamy po przejściu do tych stron do zapoznania się z obowiązującymi tam zasadami.
  4. Aktualizacja polityki prywatności
    W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w naszej polityce prywatności zostanie ona niezwłocznie uaktualniona.

Informacje o publikacji

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2022 11:01 Sylwia Mystkowska
Pierwsza publikacja: 12.01.2021 15:38 Administrator PUESC
Komórka odpowiedzialna: Departament Ceł MF